maandag 1 april 2013

Voorjaar ??

Sjonge wat is het nog koud voor de tijd van het jaar, ik had nog zoveel plannen maar die kunnen nog een poosje in de "ijskast". Het is normaal gesproken nu wel tijd om de aardbeien te planten, volgens de weersberichten komt er na woensdag even geen vorst meer, dus denk dat ik vrijdag of zaterdag eens een bezoekje ga brengen aan de Aardbeienacademie in Oirschot. Daar ga ik een "straatje" aardbeien kopen, dat zijn 10 verschillende soorten aardbeien....ben zo benieuwd hoe dat gaat worden.Al jaren zet ik alleen de Ostara aardbei, maar die is me afgelopen jaar zo tegengevallen, dat ik me eens in dit nieuwe avontuur ga storten. Volgend blog dan meer over de soorten die ik daar heb meegenomen.
De tomaten en paprika zaailingen groeien rustig door, ik heb nu twee soorten ontdekt met een andersoortig blad, apart, over een tijdje zullen we zien wat daar voor planten uitkomen. Het zijn de Glacier en de Malinowy retro.

tomaten en paprika zaailingen op de vensterbank


Rond blad ipv kartel tomatenblad 
Bij de Aldi komt komende woensdag een mooie tomatenkas in de aanbieding voor 24,99 euro, die moet ik ook nog even gaan halen en die komt dan naast mijn kleine muurkas te staan. De muurkas blijft zomer en winter staan, maar deze nieuwe tomatenkas ben ik toch wel van plan om na het seizoen weer af te breken. De kas is 2 meter breed en 70 cm diep, daar kunnen denk ik wel 9 potten in. Langzaam aan groeit de tuin hier dicht :)
Met het zaaien van de courgetten ga ik ook nog maar even wachten, die hebben echt veel meer warmte nodig, dit jaar ga ik voor de ronde courgetten. Nog niet eerder geprobeerd...dus ook hier weer afwachten .......

1 opmerking:

  1. Een straatje aardbeien. Dat klinkt leuk! Ik ben benieuwd welke soorten er in het straatje komen te staan.

    BeantwoordenVerwijderen