vrijdag 7 juni 2013

Sugarsnaps

Genieten zeg van dit mooie warme zomerweer, na de vele regen zit de groei er nu goed in. In de fruitbomen en struiken hangt veel fruit. De appelbomen hangen vol kleine appeltjes, hoop dat ik met het spuiten de schurft heb verjaagd en dit jaar ook echt appels kan oogsten. Over de kruisbes heb ik al een net gegooid want ik zie al flinke bessen hangen en ook in een kersenboompje zie ik al mooie kersen.

kersenboompje



De sugarsnaps staan in bloei en na een ongelukje, toen tijdens het snoeien van de goud-iep een flinke tak alle sugarsnaps platwalste, zijn ze allemaal goed hersteld. De eerste peulen worden gevormd!


Sugarsnaps


Vorig jaar heb ik in de voortuin een aantal papavers gezaaid, de meeste kwamen niet op.......maar nu...verrassing!! Een grote papaver recht voor de deur en geen idee welke het is, de mooie oranje Orientale of de oosterse witte ?.....kan niet wachten totdat ze opengaat.
papaver ???



Ook achter had ik papavers en goudsbloemen gezaaid, die hebben zich dit jaar goed uitgezaaid...moet echt komende week wat weg gaan halen want het is een zooitje geworden, de sjalotten komen er straks niet meer bovenuit....de poes vindt het wel een heerlijk plekje tussen al dat groen en onder de kruisbes :)

 
 
Klik op de foto's om ze te vergroten.
 
 

2 opmerkingen:

  1. Wij hebben al genoten van de eerste peultjes/sugarsnaps, heerlijk! Wat groeit het nu allemaal goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een heerlijk weer he! Mijn moestuintje begint serieuze maten aan te nemen nu :-)

    BeantwoordenVerwijderen