woensdag 23 april 2014

Gewoon even wat foto's uit de moestuin van vandaag......

Vandaag lekker een paar uur op de tuin gewerkt, het onkruid komt al aardig op, dus dat even wat weggeplukt. Dan een paar radijsjes geoogst en meteen maar weer nieuwe gezaaid. Een enkeling maakt alleen blad en geen knolletje, dus die hup op de composthoop.
 
 
 
radijsjes


De bietjes gaan nu echt groeien, je kan aan het stengeltje al zien welke de gele worden.

bietjes, gele en rood gestreepte

Sommige aardappels worden al hele planten! 

aardappels 4 soorten

Kijk de peulen eens, ze zetten nu ook door, en grijpen al naar het gaas, binnenkort nog wat steuntakken ertussen zetten.

Peulen Delikett

En dan die diverse soorten sla, prachtig, wat zien ze er mooi uit, eerdaags eens een kropje oogsten, lekker!
 

diverse sla soorten

De eerste 2 tomaten in de vollegrond, beetje beschermd door noppenfolie, en een ieniemienie dakje, we zullen zien wat het wordt, ik heb in elk geval nog extra reserve planten :)


 
Klik op de foto's om te vergroten

3 opmerkingen:

  1. Dit vind ik altijd het leukste van de tuin: dat er allerlei planten opkomen en dat je ze bij wijze van spreke onder je handen ziet groeien. Wel spannend, met de tomaten buiten. Ik hoop voor je dat ze genoeg bescherming hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja Leonie dat hoop ik ook, zojuist een flinke onweersbui overgetrokken hier, morgen eens kijken hoe het erbij staat :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat komt er al veel op bij je! En wat super dat alles zo mooi blijft op het worteldoek. Bij mij is de eerste slakkeninvasie begonnen. De vitrage was ik nog vergeten, ligt nog op zolder, door jou faceboek fotootje weer op het idee gebracht! Leuk hoor zo op elkaars tuin meekijken en ideeen uitwisselen! Tuinze!

    BeantwoordenVerwijderen