zaterdag 11 oktober 2014

Knoflook en Patisson

Oktober is een prima maand om knoflook te zetten, knoflook die je in het najaar zet geeft straks grotere bollen dan knoflook die je pas in het voorjaar plant. Een collega op de tuinen had nog wat bollen over ....tja wat maakt het uit .... dit jaar wordt het dus rode Polderknoflook. Deze wordt geteeld in Flevoland en schijnt erg goed van smaak te zijn. Op de tuin 16 tenen gezet en thuis nog enkele in een pot. Ook alvast wat gebruikt in het eten.....heerlijk!

rode polderknoflook

2 rijtjes van 8 tenen gezet.

Dan had ik vrij laat nog wat gele Patissons gezaaid, deze week de eerste geoogst en er komen er nog meer aan, ik verwacht dezelfde smaak als courgettes, komende week eens proeven.... Ze zien er in ieder geval prachtig uit.


kleine vruchtjes al zichtbaar

de eerste Patisson!

6 opmerkingen:

  1. Vrolijk zijn ze he, die pattypans!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja leuk, weer eens wat anders dan een groene courgette :)

      Verwijderen
  2. Heerlijk die knoflook, hier zetten we ze in november. In een zachte winter staan ze al snel boven de grond , Af en toe gebruik ik dan al wat loof voor in een salade :)

    Mooie patissons

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja Grandma, daarom heb ik ook wat teentjes thuis geplant, kan ik idd het loof gebruiken.zo lekker

      Verwijderen