zaterdag 13 december 2014

Einde van tuinseizoen 2014....

Op de tuin is zo goed als niets meer te doen, er staat nog wat prei en boerenkool om te oogsten komende weken en dat was het dan.
Tijd om de tuin te laten rusten tot het voorjaar, afgelopen week een laagje paardenmest erop gegooid, dan kan die nog mooi liggen tot er in maart geploegd gaat worden, anders is de verse mest veels te sterk.

De bijna lege tuin, eind van het seizoen

paardenmest

Nu dus de tijd om nieuwe plannen te maken, zaaigidsen door te spitten, worstelen met de tuinindeling en tuinbladen en boeken lezen....
In januari en februari ga ik weer een cursus "Vlechten met wilgentenen" volgen, heb er zin in, en hoop dat ik een mooie oogstmand kan maken, heb al een mooi voorbeeldplaatje op internet gevonden.

zoiets dus.....
Dan rest mij nog iedereen een fijne kersttijd te wensen,
en een mooi, gezond, zonnig en vruchtbaar 2015!
 
 
 

4 opmerkingen:

  1. ohhhh, dat lijkt me zo gaaf om te kunnen doen, manden vlechten ..... staat al bijna 30 jaar op mijn verlanglijstje, maar ik kom er niet aan toe.
    Ga nu maar genieten van de extra tijd die je krijgt in deze 'stille tuinperiode' en hartelijk dank voor al je mooie stukjes over de tuinperikelen.

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor jou ook fijne feestdagen en de beste wensen voor 2015. Geniet van de rustige paar weken (voordat het allemaal weer losbarst!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wacht nu al 3 weken op mijn paardenmest, dus dat klusje moet nog gebeuren. Fijne feesten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat super leuk om zo'n oogstmand zelf te maken! ik ga is kijken of ze die cursussen hier ook in de buurt hebben! goed idee

    BeantwoordenVerwijderen