vrijdag 13 februari 2015

Prachtige dag.....

Wat een mooie zonnige dag vandaag, warme trui aan en heerlijk gewerkt op de tuin. De weg ernaar toe is prachtig en maar 5 min op de fiets.


het fietspaadje (waar onlangs alle bomen zijn gekapt)


het uitzicht vanuit de tuinpoort, het mooie Dommeldal

De tuinen waren onlangs nog veels te nat, maar als je een beetje op de paden blijft kun je de bedden goed bewerken. Vandaag de laatste boerenkool eraf gehaald, resten aardbeienplanten opgeruimd, grote stronken die niet composteren apart gelegd om van de week thuis in de groenbak te doen. Mest verdeeld en de grond gelijk gemaakt voor het ploegen in Maart. Nog alleen de laatste twee bedden, dan is het klaar. Best hard gewerkt dus :)

het vaste 5 meterstuk wat opgeharkt

mijn 100m2 tuin binnen de rode lijn.

Afgelopen week op de cursus Vlechten met Wilgentenen heb ik mijn Oogstmand afgemaakt, hij is mooi geworden....

oogstmand gemaakt

En dan werd ik deze week nog verrast door een "Tomatencollega" , zij stuurde me een envelop met erg veel verschillende tomatenzaden. Superblij mee ! Het gevolg is dat er dit jaar 27 soorten tomaten gezet gaan worden :)
Maar daar kom ik later nog op terug.




 

6 opmerkingen: