vrijdag 13 maart 2015

De eerste zaailingen.....

Ohh heerlijk...het zaaien is goed begonnen, de muurkassen staan vol met diverse soorten zaailingen, op de moestuin is de grond nog steeds te nat, dus komende week zal er nog niet geploegd gaan worden, dus daar is nog weinig te doen. Maar thuis gaat het prima....het voordeel is dat ik straks al meteen kleine plantjes kan uitplanten op de tuin. Inmiddels staat er zomerprei, tuinbonen, sugarsnaps, kruiden, afrikaantjes, tomaten, paprika, spitskool, brocolli enz.

tuinbonen

sugarsnaps

zomerprei

deze staan warm op de slaapkamer

en ook deze staan warm

En natuurlijk doe ik ook mee aan de moestuintjes van Albert Heijn, de meeste zaden zijn daar ook al van gekiemd, sommige staan binnen achter het raam, zoals Basilicum en Tijm.

AH's moestuintje

Ik ben ook wat nieuwe worteldoeken aant maken, de gaten brand ik erin met een soldeerbout zodat het niet gaat rafelen. Hier ben ik bezig met het aardappeldoek, want ook die gaan gewoon op worteldoek. Straks nog voor de pootuien aan de slag....



4 opmerkingen:

  1. zo te zien was 't al heerlijk weer bij jou! Leuk he, alles dat opkomt uit zo'n klein zaadje?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja zalig weertje was het, fijn ook als ik het branden buiten kan doen, want het stinkt ook wel :)

      Verwijderen
  2. Ga je de aardappelen niet aanaarden? Wel lekker handig tegen het onkruid ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nee Kees, onder doek hoef je niet aan te aarden, wel iets dieper zetten.

      Verwijderen