woensdag 4 mei 2016

Veel gedaan op de tuin...

En ineens is het een maand later, thuis wel het een en ander voorgezaaid, maar het was nat en koud op de tuin, dus alles stond verder een beetje stil.... Maar nu komt het mooie weer eraan, dus flink aan de gang gegaan gisteren en vandaag. 


In de aardbeien komen de eerste mooie grote bloemen, dus tijd om de fruitkooi in orde te maken, van iemand had ik erg mooie houten balken gekregen en van een ander weer een net, vandaag alles opgebouwd met hulp van mijn tuinvriendin. Het net heeft een loodveter dus het blijft mooi hangen en via de linkse paal hangt een loodveter naar beneden,dus daar kan ik mooi naar binnen gaan. Vorig jaar moest ik nog op handen en knieen aardbeien plukken, dit jaar kan ik gelukkig gewoon rondlopen en plukken :) luxe!

de fruitkooi
Van diezelfde houten balken heb ik een constructie voor de tomatenkas gemaakt, de oude hoes eromheen getrokken en tadaa...
volgende week de tomaten uitplanten, ze zijn al mooi groot.

tomatenkas
Vandaag weer een portie rabarber mee naar huis genomen en nog eentje weggegeven, ze zien er prachtig uit en er staat veel.

na het plukken van twee porties.....
De aardappels staan allemaal boven de grond en doen het prima, van de nachtvorst geen schade opgelopen. De emmers water zouden moeten helpen bij vorst....

aardappels 60 planten
Ook de uien doen het super, in alle bedjes zijn ze prima opgekomen, van de wortels die ik ertussen heb gezaaid zie ik echter nog niks....

uien
Dus ja....het gaat nu echt beginnen ! laat de zomer maar komen......

2 opmerkingen:

  1. Dat ziet er weer goed uit. Ik heb ook het gevoel dat het ineens mei is. Inderdaad door de kou die we een tijdje geleden nog hadden. Ik ga een beetje haast maken met vullen van de moestuin en verder opkweken. Heb er weer heel veel zin in! Geniet van het mooie tuinweer! Groetjes, Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Annemiek,
    Graag zouden we contact met je opnemen. Hoe kunnen we dat in een persoonlijk bericht doen?

    BeantwoordenVerwijderen