zaterdag 4 maart 2017

Tomaten 2017 gezaaid

Vandaag de tomaten gezaaid, 22 verschillende soorten, hoop dat alles opkomt want dat is iedere keer weer spannend. Terwijl ik vorige jaren voornamelijk vreemde kleuren tomaten zette, heb ik dit jaar bijna allemaal voor rode gekozen.

4 kleintjes: Jip en Janneke, Ruby Red, Minibel en Anmore Treasures die ietsje groter wordt.

4 Italiaanse voor soep en saus: Liguria, Canestrino, Spagnoletta en Riccio di Parma.

4 zelftoppers, dus niet dieven: Ogni Moskvi, Shady Lady, Wendy F1, en Regina.

4 kleinere snoeptomaten, 2 geel en 2 rood: Sweet Olive en Cherry Roma zijn rode, en Blush en Tigrette geel/oranje en favoriet!

4 rode diverse : Ceman, Berner Rose, Oxheart en Sprite.

en nog 2 waar ik erg oude zaden van heb en dus niet veel van verwacht: Silvery fir Tree en Green Grape.

Blush

Regina zelftoppend

Wendy zelftoppend

4 zaden per soort


afgedekt met wat zaaigrond en vermiculiet

Elke keer weer spannend of de zaden het doen, dat geld voor elk zaaisel, de sla zaden gaan schimmelen, zal ik wel wat te nat hebben gezet, de zaai uien komen niet op.... de prei gaat redelijk, 50% gekiemd, en ook de erwten en peulen maken het spannend, want ook daar nog steeds niks te zien... evenals de kolen die ik vorige week gezaaid heb..... hmmmm, geduld is een schone zaak :)
De paprika zaden zijn wel mooi opgekomen trouwens.

Vandaag bij de Aldi de gele (Stuttgarter Riesen) en rode (Karmen) pootuitjes gehaald, en afgelopen week zijn ook de pootaardappels binnen gekomen: Frieslander, Nicola, Eba en een paar Lekkerlander. Nou laat de zon maar komen!!




1 opmerking:

  1. ik zit ook elke dag te kijken of er al iets te zien is...Altijd spannend!

    BeantwoordenVerwijderen